Category
Klienci
Informacje o projekcie:

Grupa INTERSPORT jest największą na świecie organizacją, zajmującą się detaliczną sprzedażą artykułów sportowych. Intersport Polska S.A. w swojej ofercie firma posiada ponad 35.000 zróżnicowanych gabarytowo indeksów, obejmujących odzież oraz sprzęt turystyczno-sportowy.
Zakres projektu
- Audyt istniejących procesów magazynowo-dystrybucyjnych oraz infrastruktury magazynowej, ze wskazaniem kluczowych problemów i metod ich rozwiązania
- Opis aktualnego potencjału infrastruktury logistycznej i procesów oraz analiza wymogów na przyszłość, w oparciu o dane wzrostu i strategię biznesową
- Stworzenie współfinansowanej przez Fundusze Europejskie innowacyjnej usługi Intersezon, umożliwiającej klientom zakup za pośrednictwem e-sklepu produktów spoza aktualnego sezonu, niezależnie od pory roku
- Stworzenie logistycznej koncepcji magazynu głównego i magazynu zwrotów, uwzględniającej potencjalne przepływy towarowe, w odniesieniu do długofalowej strategii rozwoju
- Koncepcja logistyczna nowej hali (layout) zawierająca opis planowanych regałów, wózków widłowych, automatyki przenośników i układnic typu Mini load oraz identyfikacji pojemników w technologii RFID
- Oszacowanie okresu zwrotu z inwestycji
- Przeprowadzenie procesu przetargu, wyboru oraz negocjacji cenowych i jakościowych na pełne wyposażenie logistyczne magazynu
- Wybór rozwiązania o najlepszym stosunku wydajności do poziomu kosztów eksploatacji – zapewnienie bezpieczeństwa finansowego i operacyjnego inwestycji
W efekcie wprowadzenia zaprojektowanych rozwiązań uzyskano
- Wzrost dobowej wydajności magazynu o 400% w stosunku do stanu poprzedniego, przy jednoczesnym obniżeniu poziomu zatrudnienia o 33%
- Zmniejszenie strat w gospodarce magazynowej do poziomu 0 zł (inwentaryzacja narastająca przez 5 lat)